Trans Day of Vengeance Has Been Cancelled
Q'Anon Shaman Has Been Released From Prison After Tucker Carlson Released the J6...
The George Soros Defense Strategy Implicates the Very People Using It
Learn the Lesson From Minnesota: Price Controls Don’t Work
One Year Later – the Murder of a Christian Arab Israeli Hero
Our Message To The Left: Here I Stand
So, What Are YOU Prepared To Do?
If We Want to Win the 21st Century Arms Race, We Can’t Afford...
Biden Nominees Undermining Confidence in the Courts
Million Dollar Pro-Trump Super PAC Attacks DeSantis Over Social Security and Medicare
Arizona Democrats Take Legal Action to Protect Biden's Re-Election
What Does Donald Trump's Indictment Mean for the 2024 Primary and Beyond?
Saudi Arabia Joins Forces With China: Why the U.S. Should Be Worried
John Fetterman Released From Hospital After Suffering From Severe Depression
MTG Calls For Protests In NYC Tuesday Ahead of Trump Arraignment

Fake Versions of The Washington Post Are Floating Around D.C.

Folks in Washington were fooled by a fake version of The Washington Post on Wednesday. The newspaper appeared with the date May 1, 2019 and featured the main headline, "Unpresidented: Trump hastily departs White House, ending crisis." The fake version of the paper included anti-Trump and pro-progressive stories.

The Post's public relations department took to Twitter to let readers know that was not the actual version of their publication:

Later in the day, the "trickster activist collective" called the Yes Men took responsibility for creating the paper as well as a fake website that resembled The Post's. The website eventually went dark late Wednesday.

Jacques Servin, one of the founders of the Yes Men, helped lead the fake paper's creation, which was supposed to be a grassroots effort to support the impeachment of President Donald Trump. 

"Te idea was a newspaper from the future and how we got there – like a road map for activists," Servin told the real Post. 

Yes Men spent $40,000 on 25,000 copies of the fake paper. They estimate that roughly 10,000 were handed out. According to the group, they raised $36,000 from their mailing list. 

This isn't the first time the group did something of this nature. 

From The Post's coverage of this debacle:

It put together a similarly fake copy of the New York Times in 2008. That fake edition, which came out after the election of President Barack Obama, had stories depicting liberal activists putting pressure on the new administration. For more than 20 years tehy have pretended to represent official groups, such as the World Trade Organization and U.S. Chamber of Commerce, at phony news conferences. 

The stunt involving the fake Washington Post newspapers also included two emails sent out Wednesday morning designed to look like they came from a Post account. The first announced the fake news of Trump's departure and the second was labeled as an "errata," correcting the first. 

People took to Twitter to alert the news organization of the incident. 

And activists explained why they wanted to hand out the papers:

One Twitter user even compared the fake version and the actual version of the Washington Post so people could see how much they look alike.

Democracy Action included a digital version of the newspaper on their website.

Join the conversation as a VIP Member


Trending on Townhall Video