BREAKING: A Helicopter Carrying Iran's President Has Crashed
Bill Maher's Latest Closing Segment Was Probably His Fairest
Former Ted Cruz Communications Director and CNN Commentator Alice Stewart Has Died
How Trump Reacted to a Dysfunctional Podium in Minnesota
Washington Is High School With Paychecks
A Quick Bible Study Vol. 218: What the Bible Says About Brokenness
Biden Sure Told Some Shameless Lies About Voting Rights at Morehouse College Commencement
Morehouse College Grads Turn Their Backs on Joe Biden
Tim Scott Reminds Americans of Joe Biden’s Association With a KKK Member
Here’s What Republicans, Democrats Think of the Trump, Biden Debate
Democrat State Caught Housing Illegal Immigrant Children in Hotels With Sex Offender
Catholic Groups Accuse Biden Admin of Withholding Funds From Hospitals Who Don't Perform...
MSNBC Legal Analyst Thinks Blaming Bob Menendez’s Wife Is a Good Tactic
Russia Warns U.S. Is 'Playing With Fire' in Its Continued Support for Ukraine
Good Teaching Requires the Right Ingredients
Tipsheet

All the Abortion Lies Fit to Print

Michelle Malkin reports on a ludicrously inaccurate cover story in the New York Times magazine, which NYT ombudsman Byron Calame debunked this weekend.

THE cover story on abortion in El Salvador in The New York Times Magazine on April 9 contained prominent references to an attention-grabbing fact. “A few” women, the first paragraph indicated, were serving 30-year jail terms for having had abortions. That reference included a young woman named Carmen Climaco. The article concluded with a dramatic account of how Ms. Climaco received the sentence after her pregnancy had been aborted after 18 weeks.

It turns out, however, that trial testimony convinced a court in 2002 that Ms. Climaco’s pregnancy had resulted in a full-term live birth, and that she had strangled the “recently born.” A three-judge panel found her guilty of “aggravated homicide,” a fact the article noted. But without bothering to check the court document containing the panel’s findings and ruling, the article’s author, Jack Hitt, a freelancer, suggested that the “truth” was different.

Advertisement

No correction or clarification from the Times. It gets ridiculous, doesn't it?

Update: I forgot to mention that Katie Favazza was covering this this weekend. I saw it this morning on her blog and didn't link. D'oh!

Join the conversation as a VIP Member

Recommended

Trending on Townhall Videos

Advertisement
Advertisement
Advertisement