Clarence Thomas Led the Way to Jack Smith's Demise
Trump Gives an Update on His VP Choice
Did NBC News Edit Joe Biden's Slurred White House Address?
Trump Classified Docs Case Dismissed
Why 'Morning Joe' Wasn't on the Air Monday
Trump Fundraiser for Rally Victims Smashes Goal
How Will the Assassination Attempt Affect the Election? Pollster Weighs In.
'This Interaction Might Explain Why Trump Is Alive Today': Here's What Took Place...
Here's What Will Be Different About Trump's Convention Speech After Assassination Attempt
Another Billionaire Has Endorsed Trump After Assassination Attempt
How Will Trump Assassination Attempt Impact Security of RNC? Whatley Explains.
Massachusetts State Government Erects Pro-Abortion Billboards
On the Assassination Attempt, and the Election
Here's Why One Republican Rep Wants Members of Congress to Skip the RNC
Democrat Staffer Fired for Saying This About the Trump Assassination Attempt
OPINION

Washington Post Blows Front Page Story

The opinions expressed by columnists are their own and do not necessarily represent the views of Townhall.com.
Advertisement
Advertisement
Advertisement

The Washington Post was forced to issue a substantive correction to a front page story that stated GOP presidential candidate John McCain received “unlikely” campaign contributions through an unscrupulous bundler after Townhall questioned the facts of the article.

Advertisement

The lede of reporter Matthew Mosk’s A1 Wednesday story said: “The bundle of $2,300 and $4,600 checks that poured into Sen. John McCain's presidential campaign on March 12 came from an unlikely group of California donors: a mechanic from D&D Auto Repair in Whittier, the manager of Rite Aid Pharmacy No. 5727, the 30-something owners of the Twilight Hookah Lounge in Fullerton.”

Mosk speculated a man named Harry Sargeant III, a former naval officer and oil-trading company executive, used his clout to persuade these Californians to give money to McCain, similar in the way newly-indicted Norman Hsu bundled donations for former Democratic presidential candidate Hillary Clinton.

As it turns out, three of those four people had never donated to McCain’s campaign.

Hours after Townhall questioned the story in a blog post, the Washington Post issued a correction that made the very lede of the story untrue.

“The article incorrectly identified a Rite Aide manager and two Twilight Hookah Lounge owners as being among the donors Sargeant solicited on behalf of McCain. Those donors - Rite Aid manager Ibrahim Marabeh, and the lounge owners, Nadia and Shawn Abdalla - wrote checks to Giuliani and Clinton, not McCain,” the correction said.

Sponsored

Join the conversation as a VIP Member

Recommended

Trending on Townhall Videos