The Guardian newspaper apologizes to Murdoch rival

AP News
|
Posted: Jul 15, 2011 10:13 AM
The Guardian newspaper apologizes to Murdoch rival

Sometimes you just have to say you're sorry.

Britain's The Guardian newspaper has apologized to The Sun tabloid for claiming that The Sun illicitly accessed the medical records of former Prime Minister Gordon Brown's son.

The Guardian's initial story, which accused The Sun of accessing the files to sustain a "scoop" saying Brown's son had cystic fibrosis, added to growing outrage in Britain amid allegations of phone hacking at another one of Rupert Murdoch's tabloids.

The Sun denied the claim, saying its source for the story had been a member of the public. It is owned by News International, the British arm of Murdoch's News Corp. media empire.

The Guardian on Friday ran a correction _ news of which The Sun carried on its front page.

(This version CORRECTS headline to reflect that the Guardian did not accuse Sun of hacking)