A lawyer says a former adviser to the wife of ex-British Prime Minister Tony Blair has accepted libel damages from a newspaper that falsely claimed she planned to reveal intimate details of the couple's lives.

Carole Caplin, Cherie Blair's former trainer and lifestyle consultant, sued the Daily Mail over a 2010 story headlined "Carole's 1 million pound question: Will she tell all about the Blairs' sex secrets?"

Caplin's lawyer, David Price, said Tuesday she "never had any intention of disclosing any confidential information concerning the Blairs" and "did not possess any sex secrets" about them.

He told the High Court that publisher Associated Newspapers had agreed to pay a "substantial sum in damages" and legal costs.

The Daily Mail ran an apology last week.